blog rowerowy

informacje

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy gustav.bikestats.pl

linki

Km: 224.00 Km teren: 0.00 Czas: 09:43 km/h: 23.05
Pr. maks.: 59.00 Temperatura: 25.0°C HRmax: HRavg
: kcal Podjazdy: m Sprzęt: MTB Custom Aktywność: Jazda na rowerze
Dzisiejsza pogoda miała być wyśmienita na rower, więc postanowiłem wybrać się w góry, w nieodkryte jeszcze tereny, czyli do Istebny i potem prosto na Żywiec (trasa obrana tak, by zaliczyć pozostałe gminy w powiecie cieszyńskim).

(na mapie od Istebny do Milówki jechałem obok ekspresówki; nie wiem, dlaczego nie można było zaznaczyć tej bocznej drogi)

1. postój na jakimś 40km. by zdjąć bluzę z długim rękawem, widoki już były co najmniej fantastyczne :)
Jeszcze przed górami © gustav

W Ustroniu na przystanku mała pauza na jedzonko, potem jadąc do Wisły pojawił się dziwny kryzys - nie było chęci jechać, brzuch tak jakoś dziwnie bolał, jeszcze chłodny wiatr + grzejące słońce (bardzo niekorzystna mieszanka, takie miałem odczucie) potęgowały me załamanie... Tam gdzieś wstąpiłem do sklepu po wodę, czekoladę i 2 bułki.

Droga z Wisły do Istebnej. Jest to chyba najjj...cudowniejszy?? podjazd, jakim jechałem w swej "karierze" ^^ Stan drogi idealny, widoki połączone ze słoneczną pogodą - miodzio, nic dodać & nic ująć! Zdjęcia są świetne, a co dopiero, jeśli jest się tam na żywo?! Szkoda, że 70km od domu... bo bym często tutaj trenował. Tam już mój kryzys minął :D
Serpentyny - Kubalonka © gustav

Serpentyny - takie fajne © gustav

Dowód musi być dla niedowiarków :P
Istebna zdobyta! © gustav

Potem w Istebnej było kilka zjazdów i podjazdów, ale ten największy podjazd ciągnął się aż do Koniakowa\Pietraszyny. Nachylenie momentami pow. 10%, więc przełożenie 1 na 3(4) było wskazane, by się nie męczyć (tym bardziej, że słońce troszkę grzało, a do domu pozostało ok. 140km, wliczając jeszcze nieznaną mi przełęcz między Międzybrodziem a Bielsko-Białą, która okazała się trudniejszą, bardziej nachyloną, niż sama Kubalonka!). Dojeżdżając na najwyższy punkt, czułem, że jestem jakieś 2000000 m.n.p.m :D Ale widoki kosmos ;]

Na tle gór © gustav

W stronę Żywca było już z górki, a potem równym terenem (średnia rzadko spadała poniżej 25, mimo najwyższej temperatury - jechało się nie najgorzej). Tam zjadłem 2 bułki i czekoladę zakupione we Wiśle oraz "dotankowałem" bidon (jak się okazało - wystarczyło do samego domu; ale czemu się dziwić, skoro tempo było ekonomiczne)
Jeziorko w Żywcu © gustav

Zapora © gustav

W tle góra Żar © gustav

Później czekała mnie wspomniana wcześniej przełęcz prowadząca na Bielsko - tu też przydało się lekkie przełożenie. Dziury po górkę, w dół nowiuśki asfalcik - odwrotnie jak na Kubalonce :D W Bielsku drogi w bdb stanie, jadę ok.50km\h w dół i coś odczuwam zbyt dobrą przyczepność jak i amortyzację, patrzę na oponę i wszystko wiadomo, myślę: "no k**** znowu górskie fatum..." (bo 2 miesiące temu w Szczyrku też pssssss w oponie było). Powietrze wolno uciekało, także dojechałem do jakiegoś pobliskiego parku i znów ręce miałem uwalone od roboty. Dziś (29.08) zrobiłem oględziny przebitej dętki i kolejny raz dziura od strony felgi, więc opaskę obkleiłem do pewności taśmą, zobaczymy czy pomoże.
Znowy góry i znowu pit-stop © gustav

Ostatnia przerwa miała miejsce w Żorach, gdzie na stacji kupiłem paczkę wafelków, bo już kryzys nr 2 się pojawiał :>

Małe podsumowanie:
- na śniadanie zjedzona kasza z sałatką oraz banan
- w trasie zjedzona chałka, 2 bułki, 2\3 batonika, czekolada, wafelki
- w sumie wypite 4 litry wody (nie jest źle z wydolnością heh)
- wyjazd o 7, przyjazd o 19
- zaliczonych nowych gmin: 12
- temperatura od 9' do 31' na liczniku

Tak mi się wydaje, że jest to najbardziej urokliwa trasa, jaką przejechałem w życiu :) W Rybniku i okolicach nie ma takich pięknych widoków :>

Rybnik - Rydułtowy

Poniedziałek, 27 sierpnia 2012
Km: 29.00 Km teren: 0.00 Czas: 01:15 km/h: 23.20
Pr. maks.: 73.00 Temperatura: °C HRmax: HRavg
: kcal Podjazdy: m Sprzęt: MTB Custom Aktywność: Jazda na rowerze
Cholernie wietrznie dziś z rana, dodatkowo czuję jeszcze zmęczenie po ostatnich sprintach; ale chociaż rekord Vmaxu pobiłem, jednak nie było to na 100% możliwości.

Kres możliwości? I znów rekord!

Niedziela, 26 sierpnia 2012
Km: 64.10 Km teren: 0.00 Czas: 02:03 km/h: 31.27
Pr. maks.: 54.00 Temperatura: 19.0°C HRmax: HRavg
: kcal Podjazdy: m Sprzęt: MTB Custom Aktywność: Jazda na rowerze
Pogoda na pobijanie czegokolwiek na rowerze dzisiaj była idealna (chociaż głoszono opady i faktycznie na drogach czasem pojawiały się kałuże). Od samego początku jedzie mi się bardzo dobrze. Dojeżdżając do Rud, średnia wynosiła 31.9 (ale to przez spad terenu); następnie do Raciborza i było 31.4; później na 44.5km zaczyna się 1 z najcięższych podjazdów w okolicy Rybnika, który ciągnie się przez nieco ponad 2km i średnia spada do 30.6, ale na zjeździe troszkę się odrobiło. Do domu była już w miarę równa droga, nie licząc podjazdu przed Rydułtowami. Udało się utrzymać średnią powyżej 31, z czego jestem bardzo zadowolony (pobiłem wczorajszy rekord hehe). W takim nierównym terenie chyba już więcej z tego roweru nie da się wycisnąć..

Kolejny rekord!

Sobota, 25 sierpnia 2012
Km: 67.80 Km teren: 0.00 Czas: 02:13 km/h: 30.59
Pr. maks.: 63.00 Temperatura: 22.0°C HRmax: HRavg
: kcal Podjazdy: m Sprzęt: MTB Custom Aktywność: Jazda na rowerze
Nic nie zapowiadało dzisiaj, by ustanowić nowy rekord średniej. Przed wyjazdem troszeczkę wiało, niewiele też dziś zjadłem (tym bardziej czegoś sytego i dodającego energii), dodatkowo jakieś 1,5h grałem w ping-ponga ;D Celem trasy miało być zaliczenie ostatniej gminy w powiecie wodzisławskim, a potem jakoś poczułem napływ super mocy, więc decyduję się jechać na Jastrzębie, następnie na Wiślankę i prosto do Żor. Tam średnia podskoczyła sporo do góry (jak zwykle zresztą^^) - max. było 30.9 km\h. Od Żor w kierunku Rybnika zaczęło mocniej wiać i siły powoli spadały, dodatkowo pojawiały się podjazdy (których w Rybniku jest mnóstwo). Ale musiałem spróbować utrzymać średnią min. 30,5 i się udało! A wszystko na litrze wody z tabletką BE-powera :D V-max uzyskany na prostej za tirem :)

Wrocław >> rekord 400km!

Niedziela, 19 sierpnia 2012 Kategoria c) Gryfny klank [300-499km]
Km: 400.00 Km teren: 0.00 Czas: 18:50 km/h: 21.24
Pr. maks.: 40.00 Temperatura: 25.0°C HRmax: HRavg
: kcal Podjazdy: m Sprzęt: MTB Custom Aktywność: Jazda na rowerze
Na początek: gratulacje dla osiągniętego celu dla Marcina oraz Patryka. Bez Was nie byłoby tej wyprawy :)

Pomysł na to przedsięwzięcie powstał po zdobyciu Krakowa w 2011r. przez ww. kumpli i mnie. W tym roku miało być dalej, ewentualnie trudniej, bardziej prestiżowo - no i raczej było. Terminem miał być środek sierpnia z elegancką pogodą - no i był, tyle że w niedzielę (bo sobota była wyśmienita) ta elegancja doprowadziła do 40' przy braku chmur (+ denerwujący czasem wiaterek) = czerwona opalenizna, odczuwalny spadek wydolności...

Jeśli chodzi o przygotowania kondycyjne - ja se tam lubię pojeździć tu i tam :> Z kolei kumple twierdzą, że tak mocniej z rowerem mieli do czynienia właśnie rok temu kręcąc te 300km... (no chyba, że ćwiczą gdzieś po kryjomu, czy to w zlewie, czy to w sedesie, oni wiedzą, o co chodzi :D). Mimo to wszyscy daliśmy radę bez problemu, więc reguły ma dobrą kondycję chyba w tym przypadku nie ma.
Natomiast reguła dot. przygotowania do trasy ma jakieś znaczenie - kto ma mało, ten niewiele zdziała hehe. Tutaj ma saszetka za 10zł, a bierze więcej, niż Pudzian na klatę, jak ma dobry dzień: pompka, dętka, łyżki do dętki, zestaw z łatkami i klejem, imbusy, klucz do korb, tabletki BE-Power, portfel, telefon, 4 snickersy. Brakuje jeszcze namiotu :D

Wyjazd miał miejsce w sobotę o 5:25, trasa wyglądała tak:

Jak jakaś Biedronka czy Lewiatan, to od razu na "tankowanie", bo jak kryzys dopadnie to... to jest kryzys i lipa!

Między 16-17 w końcu pojawił się wyczekiwany znak, więc przy okazji było słitfociowo :D

Potem jazda na rynek, szukanie KFC, gdzie się zasiedzieliśmy do przeszło 19-tej (a w planach o 18-tej był wyjazd do domu :>). Drogie ceny małych kanapeczek rekompensowały darmowe ORYGINALNE!!!!! dolewki; tradycyjnie - jak rok temu w Krakowie - trzeba było wypróbować "po trochu" (wyszło może ze półtorej litra) każdego z rodzajów. Następnie było poszukiwanie stadionu. Niecałą godzinkę to zajęło (jeszcze w międzyczasie zakupy na kolacyjkę), więc fotki były w czasie zachodu.

A tutaj fotka przedstawiająca naszą ''kolację'' na przystanku autobusowym. Pasztet, chlebek i posiłek jak ta lala :D Przynajmniej nie było tam komarów hehe.

O 22:45 mając przejechane 215km opuszczamy Wrocław i wracamy do domu. Tak mniej-więcej do 2:00 była przyjemna temperatura, potem już było bardzo chłodno, ciężko się jechało, więc wstąpiliśmy do przydrożnego zajazdu na coś ciepłego. W okolicach Opola każdego z nas wyraźnie dopadła chęć spania, momentami oczy zamykałem na kilka sekund i otwierałem na sekundę, by poprawić tor jazdy... Z kolei za dnia był upał (opisane na początku). O ile przed Rybnikiem bez problemu osiągaliśmy 20km\h, tak mając ostatnie 10km do celu - tempo było fatalne, wszystko przez ten żar z nieba i dokuczliwy momentami wiatr. Gdzieś około 11:50 wybiło 400km - praktycznie przy domu :)

Cel wyprawy - 400km - został zrealizowany, chociaż z rana, gdy nie było jeszcze zmęczenia i w miarę chłodno, były pomysły robić 500 a nawet 600km! np. do Wisły na te "fajne" podjazdy, żeby było hardcorowo. Pogoda była jednak zbyt wakacyjna, 4-litery bolały każdego niemiłosiernie, ręce momentami już w ogóle nie kontaktowały, nie wspominając o głodzie... Czuć jednak pewien niedosyt, może za rok się coś wymyśli.

Edit - poniedziałek: schudłem 2kg; nogi praktycznie nie bolą (ciekawe to...); położyłem się spać o 18, obudziłem się dziś po 8-mej (a na 19-tą miałem nastawiony budzik, żeby zobaczyć mecz - 1. raz w życiu budzik nie sprostał oczekiwaniom^^).
Gustav ma taki ciemniejszy kolor...

Rekreacyjnie

Czwartek, 16 sierpnia 2012
Km: 52.00 Km teren: 0.00 Czas: 02:05 km/h: 24.96
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 22.0°C HRmax: HRavg
: kcal Podjazdy: m Sprzęt: MTB Custom Aktywność: Jazda na rowerze
Trasa: Szymocice - Rudy - WORD. Jutro regeneracja i przygotowania na Wrocław.

Wielki powrót

Środa, 15 sierpnia 2012
Km: 57.20 Km teren: 0.00 Czas: 01:53 km/h: 30.37
Pr. maks.: 58.00 Temperatura: 19.0°C HRmax: HRavg
1. lipca: kontuzja kolana i zrobione w tym oto miesiącu tylko 400km;
1. sierpnia: spora wysypka na tym samym kolanie, po kilku dniach rozeszło się to na całe ciało i szpital na 8 dni :( Wczoraj wróciłem, kupiłem nowy suport z dłuższą ośką, dziś zamontowałem i dzięki temu w końcu przednia przerzutka obsługuje najmniejszy blat oraz praktycznie znikły wibracje, kiedy wrzucona jest tylna, najmniejsza zębatka :)
Dlaczego wielki powrót? 2 tygodnie przerwy i 1. raz w życiu (w końcu!!) średnia powyżej 30km\h na większym dystansie ^^ Na to czekałem, odkąd przerobiłem mój rower, a też wiaterek był dziś odczuwalny. W sobotę atak na Wrocław i 500km! Musi się udać!!