blog rowerowy

informacje

baton rowerowy bikestats.pl

Znajomi

wszyscy znajomi(95)

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy gustav.bikestats.pl

linki

Freedom!

Czwartek, 17 września 2015 Kategoria f) Inkszy świat [>1000km]
Km: 1200.10 Km teren: 0.00 Czas: 54:40 km/h: 21.95
Pr. maks.: 50.00 Temperatura: °C HRmax: HRavg
: kcal Podjazdy: m Sprzęt: FastBack 5.8 Custom Aktywność: Jazda na rowerze
~12 września 2014: "1054km zrobione! ale jednak gdyby niy to, gdyby niy tamto, szłoby wykryncić wiyncyj... kurde jest niedosyt. Za rok bydzie wiyncyj". Musi być.
W tym dniu powstoł już plan na rajza 1200km, w gryfne miejsce, kaj żeh jeszcze nie był - a 600km od domu takim miejscym som yno Mazury! To jest chore - robić 1054km i jeszcze mieć mało...

I nastoł tyn dziyń, dziyń próby. Przez cały ostatni rok, dziyń po dniu, kożdego ranka i wieczoru, tyn wyczyn niy dowoł mi spokoju. Choroba? Raczyj już opyntanie w stopniu zaawansowanym. Żeby poczuć w końcu spokój, wyzwolynie, tytułowy freedom - trzeba byłoby yno siednyć na rowerek i zrobić te 1200. I tela, proste niy? ;]
Żeby w ogóle mieć możliwość tego dokonać, musiołbych wyrobić sie w ok. 65h, żeby niy zahoczyć o 3. noc. No bo skoro już multum razy w 2. nocy jeździłech na granicy wypadku skuli niedospanio, to tym bardzij 3. noc może być "śmiertelno". 5h z groszym na kożde 100km, czyli przi zakłodanyj średnij 23 to jest ok 40-45min jakichkolwiek przerw. Ale jechać rychtyk som i wszystko se ogarniać som - niy ma szans. Tu głównie chodzi o jedzynie. Jak wiadomo - mom mega przepał na nie wzglyndym innych, gipko sie robia głodny. Wiync jakbych mioł co 8-10h wbijać do jakijś knajpki na obiod i czekać na niego 15min, potym 10min jeść, a jeszcze trza dołożyć czas na inne pierdoły + zakupy w przidrożnych sklepach i nieplanowane postoje - to te 45min na kożde 100km to je fest mało. Niy wiym, może dopiyro godzina by stykła. A to już z automatu dodowo 3h do całyj rajzy. Wiync "zatrudniłech" cycling support. Nie było łatwo, ale ostatecznie udało mi sie namówić do tego niycodziynnego tripu szwagra i kumpla z fest pojymnym volvo na czele ;] Ich zadaniym było szukanie jakichś punktów żywnościowych, kupowanie jedzynio i ogólnie wszytko podobnie jak w Race Across America. Wszystko po to, żebych jo mógł se skupić yno na pyndalowaniu, a niy na tracyniu czasu i szukaniu sklepów itd. Oczywiście koszty paliwa, jedzynio musiołech se pokryć, no ale miołech na tyn cyl odłożone. Bo w pasji, w realizacji marzyń niy ma nic za darmo. A ultrakolarstwo to jest sport, w kierym nie do sie zarobiać - tu trzeba raczyj pompować własno abo sponsorów kasa ;] A wszystko po to, żeby w cierpieniu ukończyć jakiś niyludzki maraton i dostać medalik, mieć satysfakcja itp itd.  Ale o to chodzi przecież, coś w życiu trza robić :)

So...
Pulpitowo tapeta
Pulpitowo tapeta © gustav

14 września w poniedziałek było oficjalne spotkanie całyj ekipy, obgodani co i jak. Cały bagaż zostoł zapakowany do auta, jo na trasa wziył yno te najważniejsze rzeczy.

15 września, wtorek.
Budza sie samoistnie o 6:40, czyli teoretycznie wyspany. To jest priorytet, żeby piyrwszo noc była przejechano bezproblemowo. Ida do biedronki po jedzynie. Pogoda idealno na jazda - po nocnych opadach, fest słaby wiatr, ponad 15'. Na śniadanie trocha makaronu, trocha ryżu, kawa. Ostatni przigotowania. Jest jednak stresik.. "gustav w co ty sie pakujesz debilu" ;] Ale już niy ma odwrotu. Na rynku pojawiom sie o 9:30 jako oficjalny start, a tam już som 2 goście
Paweł i Paweł - yno oni se pojawili na starcie. Dziynki!
Paweł i Paweł - yno oni se pojawili na starcie. Dziynki! © gustav

Przigotowany!
Przigotowany! © gustav

Teraz kożdo minuta pauzy działo na mojo niekorzyść, wiync trza ruszać heh. Paweł towarzyszy mi przez 40km aż za Gliwice. I już od teraz musza pracować nad tym, aby za poraset kilometrów czuć sie okej, tzn. jechać ze średniom max 24, na zjazdach i podjazdach na stojonco, aby 4 litery odpoczywały itd. Mój support dogoni mie dopiyro po połedniu, bo kierowca musi jeszcze do doktora na 12 skoczyć. A jo se jada i jada. Wiatr lekki południowy, teraz niby zajefajnie, co bydzie w drodze powrotnyj za 30h?

Co do posiłków - od tego mom rozpiska od gościa, kiery zno sie na odżywianiu jak mało kto. Pozdrawiom Patryka, speca kulturystyki! ;]
Wiynksze posiłki - tradycyjnie makarony, ryże, ziemniaki, pierś z kurczaka i ewentualnie sałatka. Ale już w samyj trasie całkowito zmiana - zero kołoczków, żymł, krepli (czyli drożdżówki, bułki, pączki :P) i ogólnie słodyczy, głównie w gra wchodziły yno banany i wafle ryżowe. Aby była możliwie najlepszo wydajność.
Wafle - jedne z wynglów
Wafle - jedne z wynglów © gustav

Takij szerokij DW moji oczy jeszcze niy widziały...
DW483 - w zasadzie pas startowy lotniska
DW483 - w zasadzie pas startowy lotniska © gustav

I łódzko superhołda na widoku
I łódzko superhołda na widoku © gustav

Przi prawie 200km już mojo ekipa mie doganio. Aktualnie czas brutto 9h, wiync 1h w zapasie.
Dawid, Marcin i Volvo, czyli cycling support
Dawid, Marcin i Volvo, czyli cycling support © gustav

Bez takigo wsparcia ani rusz! Koła zapasowe, łańcuch, klucze, torba ubrań, koksy, jedzynie... Godom im, żeby już szukali jakiś zajazd i kupili makaron. 5km dalij już znaleźli. 2 porcje makaronu do pełna = 8zł. w sumie zeszło z pół godziny, oblykom se i jazda dalij. Nastympne spotkani kajś na obrzeżach Łodzi. Foty niy ma, ale jest na filmie ;]
Pabianice - już zaczyno przelotnie padać. Ale na szczyńsci niy ma ulewy i jakoś jada. Dobrze, że jeszcze w miara ciepło: 17-18st. Po niedługim czasie przestało, ale drogi fest mokre i wszystko leci na mie. Dojyżdżom do cyntrum Zgierza i... zaczyno coroz mocnij padać. Dodatkowo cały czas jest burzowo aura, wszyndzi sie blysko i nie wiadomo, w kiero strona to idzie... Cudym znajduja jakiś mały daszek, pod wejściym do biura jakigoś, direkt przi kamerze heh. Leje konkretnie i po chwili robi sie potop, bo kanalizacja nie wyrabio...
Zgierz cyntrum, znaczy zalew
Zgierz cyntrum, znaczy zalew © gustav

Roz auto przejechało, wywołało przi tym fala, a jo se nie doł pozor i ta fala zaloła mi buty... aaahhh. Dzwonia do znajomego, czy mógłby mi sprawdzić pogoda. Po chwili oddzwanio - jest ogólnie źle. Tyn front idzie w kierunku w kierym dokładnie jada i bydzie to trwało dobre 4h... Już wiym, że tela pauzy spowoduje, że nie zrobia tyj trasy w planowane 60-65h. Na szczyńści przestowo padać, wiync ruszom naprzód i dzwonia do ekipy, żeby podjechali po mie z ubraniami. Niy ma innyj opcje, jak jazda w deszczu... Spotykomy se za jakiś 20min na stacji. Ubiyrom kurtka, galoty przeciwdeszczowe, ale niystety niy mom ochraniaczy na buty, beztoż ładuja worki jednorazowe. Ale bez skarpet.
Uroki tego sportu
Uroki tego sportu © gustav

Ale jakoś jada ;]
Ale jakoś jada ;] © gustav

Niystety, te worki chyba były za małe i nie było z nich pożytku, wiync je zdejmuja. 15-16' wiync jeszcze idzie jechać... Po np. godzinie było spoko, nie było czuć tragicznego zimna, ale jednak jakiś chłodek był w butach. Jakby było 10-12' to koniec imprezy. Chyba by trzabyło reklamówki ogarnyć. I pado cały czos, ale dalij niy ma ulewy. Mimo to jedzie sie okej. Jazda w nocy na DK14, DK92 i obwodnicy stolicy DK50. Ruch mały, ale warte odnotowanio - 1/10 pojazdów to zwykłe auta, reszta to tiry, dostawcze.. Dopiyro kajś 3:30 przestowo padać, multum mgieł dookoła, ale prox dowo rada! Przed 4 wjyżdżom na stacja, kaj śpi ekipa. Cieplutko w aucie, jedzynio i picia pod dostatkiym, a jo musza walczyć w trudnych warunkach. Tradycyjnie ładuja ze 4 banany i 2 paczki wafli do plecaka i jada dalij. Ubiyrom suche skarpety. W tym momyncie już jeżeh na chyba pół godzinnyj stracie czasowyj. Stopy ciut zimne, ale dalij bez tragedii, tympyratura na poziomie 15' cały czos. Nad ranym wcześnie w Płońsku jechołech DK50 tak długo, aż dojechołech do drogi S7. Sie długo niy zastanawiom, yno ryzykuja te 3,5km raczyj z górki i wbijom. Dobrze, że pobocze dwumetrowe i ruch znikomy ;] I przi okazji bydzie KOM na starvie hehe. Nie było okazji na segmynt na S69 przi Żywcu, to bydzie na S7 heh.
Koniec ekspresowyj :((
Koniec ekspresowyj :(( © gustav

Przasznysz - tam mo miejsce kolejny postój na ciepłe jedzonko. Za 17zł mom konkretny talyrz makaronu, 2 kotlety i talyrz surówki :)) Niy zjodłech całego. W tym momyncie przestało działać ładowanie w moim fonie, czyli cały zapis na starvie poszoł se... A tak chciołech mieć owy personal rekord na tym "portalu".. :/ Dodatkowo po tyj deszczowyj nocy bolało mie prawe kolano, momyntami mocno. Przez to mojo średnio spadała, mimo pokładów mocy w nogach i jeździe dalij z wiatrym.
Super śniadani!
Super śniadani! © gustav

Jakoś dom rada. Musza
Jakoś dom rada. Musza © gustav

Tako aura
Tako aura © gustav

Mgły dopiyro ustały ok. godz. 9. Słońce powoli sie ujawniało. Pojawiały sie piyrwsze chopki coroz to bliżyj Mazur.
Nasze kolejne spotkani mo być w Szczytnie, ale chyba zamiast w cyntrum skryncić do nich na stacja, to jechołech prosto na Mrągowo. Kupiłech se woda no i co, niech mie goniom ;p
Mazury zdobyte!
Mazury zdobyte! © gustav

Instytucja
Instytucja © gustav


Mazurskie hopki

Na tym rondzie niy wiym czamu zamiast jechać na Mrągowo, jechołech na Pisz... Ale po kilku km'ach wbiłech na DK59 na Mrągowo i w gruncie rzeczy z 7-8km "dokrynciłech"...
Zdarzały sie takie sytuacje ;]
Zdarzały sie takie sytuacje ;] © gustav

Zakryntasy
Zakryntasy © gustav

I kolejne dróżki
I kolejne dróżki © gustav

Nastrojowo
Nastrojowo © gustav

Ogólnie noo dużo chopek tam było, w zasadzie jak na Jurze :) Fest mi sie podobało, gryfny asfalt w leśno-jeziorowyj aurze - bajka!
Mrągowo - wyjazd z pauzy ;]
Mrągowo - wyjazd z pauzy ;] © gustav

Jakiś jeziorko
Jakiś jeziorko © gustav

Jest dobrze, załoga!
Jest dobrze, załoga! © gustav

Za tym mostym już jest Śniardwy ;]
Jezioro Śniardwy tam
Jezioro Śniardwy tam © gustav

Ci to mieli biesiada ;]
Ci to mieli biesiada ;] © gustav

Nie wiym, kaj byli
Nie wiym, kaj byli © gustav

Mazury. Gryfnie
Mazury. Gryfnie © gustav

Gustav, trzimej tympo!
Gustav, trzimej tympo! © gustav

Taki tam w akcji
Taki tam w akcji © gustav

Spotykomy se ponownie w miejscowości Orzysz, ok 630km już zrobione. Morale dalij okej, ale dalij boli mie te kolano. Znaczy roz boli, roz niy. I niy umia zrozumieć, od czego to zależy. Roz jada mocnij i niy boli, roz jada spokojnie i boli... Aktualnie mazurski odcinek przejechany z minimalnom ilościom przerw, przez to 600km jest zrobione w czasie 31h brutto, a średnio na poziomie 23 jakoś. No ale skończyła sie sielanka. Kolejne 600km na południe direkt pod wiatr. Do Pisza i Kolna jeszcze bez tragedii. Właśnie w Kolnie spotykomy sie przi restauracji. Bo ponoć nic innego chopy niy znaleźli. Kotlet i dużo porcja makaronu w cynie... lepij niy byda pisoł. Niy mniyj jednak jest to najbardzij niydobry makaron, jaki w życiu jodłech. Zamiast sosu jakiś tłuszcz pieron wiy z czego. Jym do oporu i po chwili robi mi sie niedobrze... Ida na dwór posiedzieć. Prawie gdy sie uspokoiło, zaś ponownie było gorzyj. Gipko popić i guma do żucia jako neutralizator. Zaczynom dostawać drgawek... piyrw na stopach i dłoniach, potym rozchodzi sie to na całe ciało w zasadzie... 2 lata tymu taki coś mi sie w doma przitrafiło, tyż po jedzyniu, to godzina późnij już byłech w szpitalu na oddziale neurologii... Z tym że miołech problymy z oddychaniym dodatkowo, tu teraz było spokojnij. Leża dobre 15min na materacu w aucie i powoli przechodzi. Postój planowany na max 30min trwo 1h 20min. Jaki wniosek - nigdy nie ładuj niedobrego jedzynio do oporu. No nic trzeba jechać dalij. Ustalomy kolejne spotkanie w Mińsku Maz. - niech se chopy trocha wyśpiom. No i co - wiatr przibiyro na sile, momyntami fajnie zawiywo, pojawio sie u mie kryzys termiki ciała, tzn. oblykom bluza i kominiarka, to po chwili jazdy za ciepło. Seblykom tyn zestaw - to za zima. I w ciongu hmm niycałych 2h tako sekwyncjo oblyc sie - seblyc sie jest w ilości 3-4 razy... Naturalnie dużo cynnego czasu na to zeszło... Tyn czas to jest po ulywie zeszłyj nocy, najgorszy. Morale na niskim poziomie. Coś idzie nie tak... Pojawio sie wontpliwość, czy dom rada, czy cokolwiek nadrobia w tyj nocy, baaa - cudym raczyj bydzie, jak straca max 1-1,5h...
Wbijom ponownie na DK50 ale z drugij strony stolicy. Na krajowyj zawsze morale idom ciut do góry, jakoś tak, z przizwyczajynio. I na tyj drodze aż do wschodu trwo okres, w kierym siły wyższe chyba czuwajom nady mnom... Z powodu niydospanio dzieje się bardzo źle. Mimo wiekich chynci ciynżko o kocentracja. W liczbach: ponad 10x wjyżdżom na przeciwległe pobocze. 1x zajyżdżom auto dostawcze, 1x zajyżdżom osobówka, 1x unikom kontaktu z najdeżdżajoncym tirym z przodu - byłech chyba 2m od niego... Chca sie koncentrować na tym aby trzimać sie swojigo toru jazdy, ale po 1-2min zaś myśla o czym innym i robia "slalom". Kilka razy stowom na poboczu, żeby sie ogarnyć, strzelić w pysk, poloć wodom z bidona... wiatr wieje średni, kolano roz boli, roz ni...
W Mińsku już słońce powoli wychodzi, info do ekipy, żeby stowali i mie gonili. Spotykomy sie kajś na przidrożnyj stacji. Bardzo duży ruch, szczególnie dużo tirów. Piyrwszy roz mom dość DK i marzy mi się jazda nawet średnij jakości DW.
2 doby już jadymy
2 doby już jadymy © gustav

Niy ma lekko
Niy ma lekko © gustav

Średnia już bliżyj 22, niż 23. Wiatr dalij trocha przeszkadzo, ale najbardzij spowalnio właśnie to prawe kolano. Lewe kolano praktycznie nic, to samo miyńśnie, mimo ponad 800km w nogach. Gdyby niy to kolano, to byłbych znacznie dalij...

Od Warki i dalij na południe - upał, pod wiatr, dużo hopek, w zasadzie piekło. 20 średnio na prostyj, jak kolano niy bolalo, to może 25.
Każdy las to było...
Wyzwolynie
Wyzwolynie © gustav

Chyba z 1,5km po długości było ;]
A to ci dopiyro
A to ci dopiyro © gustav

Białobrzegi, przy biedronce.
Upalnie, dobre 40' w słońcu
Upalnie, dobre 40' w słońcu © gustav

Z tym panym godom chyba z 10min. padoł, że jak jeździ 15 lot, tak takigo typa jak jo, to niy spotkoł jeszcze ;> Dowo mi batona i to jest piyrwszo słodko rzecz, jako jym od 3 dni heh.
Spotkany sakwiarz
Spotkany sakwiarz © gustav

A w Końskiem już czeko tyn godowski pieron hehe W cyntrum tego miasta ekipa już zamawio obiod.
I znów Paweł w towarzystwie
I znów Paweł w towarzystwie © gustav

Ostatnio wieczerza
Ostatnio wieczerza © gustav

Pozdrawiomy BBT
Pozdrawiomy BBT © gustav

Sympatyczny widoczek
Sympatyczny widoczek © gustav

Nudzi Ci sie? Obejrz se film :)
Nudzi Ci sie? Obejrz se film :) © gustav

Ostatni zachód, w końcu
Ostatni zachód, w końcu © gustav

No i zadupiami (w tym chyba 3-4km odcinek po zerwanym asfalcie) do Włoszczowej. Na rynku kolejne spotkani z supportym.
Włoszczowa na rynku
Włoszczowa na rynku © gustav

Potym to już Paweł prowadzi aż ku DK78. Powiym tak: brak chynci spania, aż jest to dlo mnie dziwne. Być może organizm sie już przyzwyczaił... Ale bardzo optymistycznie to wyglondo. Wiadomo - trocha w łepie sie "gotuje", no ale niy ma typowych objawów zmynczynio, oczy sie niy zamykajom, niy ziywom itp.
Jadymy tymi lokalnymi dróżkami, wiatr sie uaktywnio... dużo podjazdów, może nawet jakiś prawie ścianki? A jo... znów koncentracjo sie pogarszo. Znów momyntami jazda slalomym. Paweł mi co chwila ucieko. Dalij kolano boli. Roz wjechołech na przeciwległy pas a tu nagle auto przedy mnom, kiere zjyżdżo ostro na pobocze i tito na mie... typek tam pewno ostro wkur***ny... ja pierdziele co jo robia... Na szczyńsci mie niy gonił. Abo np. widza Pawła obok siebie kiery sie zatrzimuje, no to jo tyż stowom. A tu sie okazuje że go niy ma, yno je ze 300m przedy mnom, bo widza po kamizelce odblaskowyj.. wtf? Im bliżyj DK78, tym mocniejszy wiatr. Pod górka z 5km/h, z górki może 20... kilkakrotno jazda bokiym heh. A jakoś im bliżyj Zawiercia, tym jakby tyn wiatr słabnył. Ale niestety wjyżdżom w krawynżnik... i jeeb na trowa z kołym... Małe odarcie na nodze, sprzynt na szczyńscie cały. Puls naturalnie wzrósł, wiync chwilowo zero zmynczynio. Paweł odbijo DW w kierunku Katowic, Mikołowa, a jo jada za Zawiercie, kaj czeko na mie ekipa.
Zawiercie ostatni tankowanie
Zawiercie ostatni tankowanie © gustav

Spec od uzupełnianio bidonów ;]
Spec od uzupełnianio bidonów ;] © gustav

W tym momyncie mom prawie 1150km, a morale na niezłym poziomie. Oblykom se jeszcze cieplij, jym już cokolwiek, bo na tych ostatnich 50km już mi nic niy zaszkodzi. Ekipa tyż już zmynczono, taki życie, taki wyczyn;] Ustalomy meta za 50km i jada! 3:20 bodajże jest. Wiatr jakby słabnie, nie odczuwom go, żeby przeszkadzoł. Kryzysów synnych juz niy ma tak dużo, robi sie coroz jaśnij, jest przepiykny wschód słońca, normalnie Red Sky! Dojyżdżom na stacja przi skrziżowaniu 78 z 94, musza jeszcze 7km dokryncić! ;D
1200km pokazuje sie o godz. 7, czyli o jakiś 8-9h za późno, niż planowołech. No ale ulywa i przeczekanie, ból w kolanie przez ostatnie dobre 800km, upał, trudno sytuacja po zjedzyniu makaronu, za dużo przerw spowodowanych niydospaniym, 600km pod wiatr - sie nazbiyrało. Ale to jo wygrywom ta wojna, nic z tych rzeczy mie nie zniszczyło! 40min dodatkowo na kożde 100km to fest dużo, dlatego ciesza sie, że mój organizm pozwolił mi przetrwać 3. cało noc, bo tyj sie obawiołech cholernie.
Wszyscy my :)
Wszyscy my :) © gustav

W końcu du dom!
W końcu du dom! © gustav

Victoryyyy!
Victoryyyy! © gustav

Netto: Optymalnie 54h40
Brutto: 69h30
Całkowity czas bez snu: 76h

Na filmie widać, jak sie czułech - jak po przejechaniu 50km, dosłownie! Mogłech spokojnie dokryncić do 1300km, ale stwierdziłech, że niech se kolano już odpocznie ;] Najważniejsze jest to, że moja forma na dziyń dzisijeszy pozwalo mi przejechać o wiele wiyncyj, niż zakłodołech przed wyjazdym. Skoro wiym, że 3. noc można przejechać też bez snu, to ograniczynie czasowe niy wynosi już 65h, a ok. 75.
Przez tyle napotkanych przeciwności zaś zebrołech gigantyczne doświadczynie. I kolejny roz jest nieodsyt, tak jak i rok tymu. To jest już mojo choroba. Nadal niy poznołech swojigo limitu możliwości. I zaś mi to niy bydzie dować spokoju... ;] Dlatego jeśli byda podejmowoł kolejno próba bicia swojigo personal record, to w gra bydzie wchodziła bariera 1350-1400km. Bo teoretycznie byda kiedyś mioł jeszcze lepszo wytrzimałość. Z kożdym rokiym czuja ciut lepszo forma. Ale żeby tego dokonać, to już potrzebny bydzie i wiynkszy busik i ekipa najlepij 4-osobowo. I może jakiś sponsor ;) Jak w RAAM.

RAAM oraz RAA... pomarzyć można :) Ale MRDP za 2 lata to na pewno!
Niyoficjalnie: czyżby to już był najdłuższy ultramaraton tego typu w naszym kraju? Czy zostoł ustanowiony jakiś nowy rekord?

1200km non-stop solo u-23
1200km non-stop solo u-23 © gustav

+73 nowe gminy. Czyli yno lubelskie to je województwo, w kierym niy mom jeszcze żodnyj gminy w kolekcji ^^
I pamiontkowy filmik :))



komentarze
W dodatku aby można było taką próbę monitorować musiałaby się odbywać na pętli o długości kilku zaledwie kilometrów i taką pętlę trzeba by pokonywać 80- 100 razy. Dlatego do negatywnych czynników dochodzi znużenie z tym związane. Człowiek, który bije taki rekord musi mieć jednak samozaparcie, wytrzymałość i wiarę w siebie na poziomie grubo przewyższającym tą jaką posiadają nawet całkiem zdolni i osiągający jakieś tam sukcesy cykliści. Koleś, który w tym roku pokonał ten dystans w czasie 48 h jest JEDYNYM NA ŚWIECIE osobnikiem, któremu się to udało a jego wyczyn jest udokumentowany i oficjalnie potwierdzony. Gość - 22:29 wtorek, 29 grudnia 2015 | linkuj
812 km w terenie czyli trzeba by pędzić z prędkością 20 km/h i po każdych 5 godzinach ciągłego pedałowania(100 km) robić 55 minutowe przerwy na posiłek i odpoczynek. Faktycznie to zmienia postać rzeczy.Raczej nie ma zbyt wielu osób, które potrafiłyby "zapieprzać" z taką stałą prędkością po leśnym dukcie na tak długim dystansie. Gość - 22:01 wtorek, 29 grudnia 2015 | linkuj
Na tym MTB to nie jazda na szosie, tylko w terenie ;) Jaki byłby sens jeżdżenia po szosie? To zmienia postać rzeczy.
Tegoroczny rekord Strassera na szosie - to już inna liga.

Z całym szacunkiem - jadąc z samochodem z zapleczem, terenem bez większych wzniesień, fakt, że w nie do końca fajnych warunkach, ale wykręcając taki czas jaki wykręciłeś -to tylko studium zaparcia i wytrzymałości. IMO - za dużo zapatrzenia na Ultrakolarza :P, do tego trzeba dodać jeszcze więcej szybkości
WuJekG
- 17:07 wtorek, 29 grudnia 2015 | linkuj
jak sobie postanowiłem - priorytetowo powalczę o ostateczny rekord w swoim systemie :) i też będzie grubo
gustav
- 16:50 wtorek, 29 grudnia 2015 | linkuj
Tak jak piszesz Wilk. Te owe 812km pobiłoby wielu z BS, a na samym świecie to można w tysiącach liczyć ;) Z jednej strony fajnie, bo rozgłos ble ble ble, a z drugiej jednak świadomość, że tak naprawdę dokonałeś czegoś jedynie standardowego w świecie długich dystansów. A żeby był rozgłos na szeroką skalę, to trzeba pewno niemało zapłacić - w sensie sędzia, który się z mediami kontaktuje, jest na trasie itd. Bo ustanowienie rekordu (i to jedynie rekordu Polski) w ''najuboższej wersji'' tj. bez sędziego i innych, to tylko 450zł netto.
gustav
- 16:45 wtorek, 29 grudnia 2015 | linkuj
Ale wartość realna rekordu Guinessa - jest minimalna, w skrócie służy temu, żeby osoby, które w normalnych warunkach zawodów sportowych i innych osiągnięć nie mają szans - też mogły zabłysnąć. Wygranie takiego maratonu w Radlinie - to na pewno większe osiągnięcie niż jakiś naciągany na maksa rekord jak jazda na MTB po szosie.

Swego czasu w Polsce Zdzisław Kalinowski bił rekord Guinessa w jeździe dobowej 750km. No i pobił ten rekord, tylko co z tego, jak prawdziwy rekord w jeździe dobowej dochodził już pod 900km (a to zupełnie inna liga niż 750km). Tylko Ci ludzie, którzy go bili - nie zgłaszali tego do Guinessa, bo im chodziło o pobicie prawdziwego rekordu, a nie robieniu czegoś pod publiczkę.
wilk
- 12:24 wtorek, 29 grudnia 2015 | linkuj
Tutaj są wszystkie informacje http://biurorekordow.pl/jak-pobic-rekord/
Wystarczy się z nimi skontaktować a oni przysyłają wszystkie wytyczne które muszą być spełnione by rekord został uznany.
PakiPakistan
- 11:55 wtorek, 29 grudnia 2015 | linkuj
Dokładnie tak! Dlatego wydaje mi się, że warto by było spróbować..pobicie Rekordu Guinnessa to jednak coś bardziej prestiżowego i bardziej medialnego niż to co robisz w tej chwili. Dlatego gdyby Ci się udało to uzyskałbyś większy rozgłos a to zawsze daje jakieś dodatkowe możliwości i otwiera jakieś drzwi..

Trzeba by się dokładnie dowiedzieć jakie są ograniczenia sprzętowe i jakie warunki muszą być zachowane by taki rekord został oficjalnie uznany.Dodatkowo mógłbyś pogadać o tym z władzami Rybnika na pewno byliby tym zainteresowani i udzieliliby Ci pomocy bo dla miasta to też niesamowita promocja, kiedy jeden z mieszkańców bije taki rekord.
PakiPakistan
- 17:43 poniedziałek, 28 grudnia 2015 | linkuj
A skoro w tym roku na giancie na śląskim maratonie wykręciłem 510km w niecałe 22h, no to miałbym 26h jeszcze na zrobienie 300km - 8h na setkę... to jest czołganie się wręcz. No chyba, że trza opony z mega-bieżnikiem 2.5 hehe
gustav
- 20:30 niedziela, 27 grudnia 2015 | linkuj
Podstawowe pytanie brzmi: jak klasyfikować rower górski? Czy musi mieć np. amortyzator? Załózmy, że będzie cały na karbonie, kółka także, w systemie bezdętkowym, slicki hmm 1.3 - czyli porównywalnie do szosy z niskiej/średniej półki. Wtedy 812km w całe dwie doby na takim sprzęcie to raczej nie jest wyczyn - taki Strasser to by wykręcił ten dystans w 30 ileś godzin.
Zresztą... http://www.power2max.de/europe/en/896-km-christoph-strassers-24-h-world-record-an-analysis/

A samo 1400 też może podchodzić pod rekord w moim systemie, nie byłoby to pobicie, ale jako coś zupełnie nowego. Pomarzyć póki co można hyhyhy;]
gustav
- 20:25 niedziela, 27 grudnia 2015 | linkuj
Zamiast kolejnej rajzy 1350-1400 km nie bardziej by Ci się opłacało spróbować pobić oficjalny Rekord Guinnessa w jeździe 48 h na rowerze górskim, który od lipca/sierpnia 2015 roku wynosi 812 km?
PakiPakistan
- 16:37 niedziela, 27 grudnia 2015 | linkuj
majster, w komentarzach kulturalna dyskusja zawsze była w PL :>
gustav
- 17:01 wtorek, 13 października 2015 | linkuj
A Ty czemu nagle po polsku? ;)
mors
- 16:35 wtorek, 13 października 2015 | linkuj
Jajcarsko opisane to masz hehe Se na szosie jeszcze bardziej wkręcisz to bezproblemowo będziesz latał "wielo-setki" :)
Filmik na pamiątkę, początkowo zakładałem inny scenariusz, ale i tak jest git ;D
Jak pojadę pod Łódź po gminy to się odezwę, teraz po prostu chyba zbyt skromnie do tego podchodziłem, wolałem tego nie rozpowszechniać ehm...
A co do kolejnego rekordu - będzie podjęcie próby, o ile w przyszłym roku, 3-4 istotne czynniki się ze sobą zgrają w jednym czasie :)
gustav
- 11:04 wtorek, 13 października 2015 | linkuj
Gustav masz tu wszystko: http://tenbashi.bikestats.pl/953969,Lodz-Jantar-nad-nasz-piekny-Baltyk.html w wolnej chwili zapraszam do przeczytania.

Pogoda była zacna, wręcz wymarzona. Trip zrobiony na góralu ze slickami. W tym roku zakupiona szosa i myślę, że większy dystans jestem wstanie spokojnie przejechać. Jednak te plany zostawiam na następny rok.

Co do gwary śląskiej to znam wyciep hasie i tyle mi zostało po naukach śląskiego. A 10 level nie jestem w stanie sobie nawet tego wyobrazić.

Krótki komentarz do filmiku - zdecydowanie za długi. Faktem jest zawarłeś w nim wszystkie ciekawe fakty.
Na przyszłość realcja i film warta do zapamiętania.

Kolejna sprawa jestem z Łodzi szkoda, że nie wiedziałem o Twoim tripe zawsze można było Cię trochę podholować. Pamiętam jednak tą noc! 15 wrzesień a taka nawałnica jakich mało w lato! Musiało być ciężko.

Czekam na kolejne Twoje rekordy.

Pozdrower.
tenbashi
- 15:55 czwartek, 8 października 2015 | linkuj
Wywiad.. pierwszy taki w życiu;]
Wujek, znasz mnie trochę i chyba to Cię nie zdziwiło? ;D Może za 10-20 lat mi się metabolizm odwróci o 180st. i będę jadł jednego batona na 100km, to by było...
Bartosz, a te 400km to z jaką średnią? jaki profil? jaka pogoda była? Zredukowałbyś średnią o 4-5km/h i zrobisz 2x tyle uwierz mi;] co do śląskiego - tu widać wersję powiedzmy easy, prawdziwa gwara to już inna liga, z 10 poziomów wyżej heh :)
gustav
- 15:34 czwartek, 8 października 2015 | linkuj
Wielkie gratulacje za wyczyn. Dystans miażdży. Ja po prawie 400km miałem dość. Życzę dalszego pokonywania samego siebie! Szacun.

PS. szkoda, że nie ma takiego przycisku zamiany śląskiego na polski - mimo to przeczytałem całą relację. Śląski ciężko się czyta - wolę go słuchać!
tenbashi
- 12:12 czwartek, 8 października 2015 | linkuj
Piknie.
Ino jedzenia za dużo :P
WuJekG
- 19:46 środa, 7 października 2015 | linkuj
Pisza w internetach o Tobie ;]
demek
- 11:29 poniedziałek, 5 października 2015 | linkuj
Kiedyś z tego wyzdrowieję mam nadzieję :) bez tych wszystkich przeciwności Było by w 60-62h, tak jak wspomniałem - jazda na 3im biegu, grunt że się udało
gustav
- 19:59 środa, 30 września 2015 | linkuj
przeczytałem! więcej niż połowę bo jednak czytanie gwary to dla mnie na dłuższą metę masakra.
Gratulacje oczywiście wyczynu i fajnie, że gościsz w moim mieście. :)
Zgadzam się Wilkiem, jakikolwiek odpoczynek daje więcej niż ciągła jazda bez. A zasypianie na rowerze i ryzykowanie życia innych to czysta amatorka ;) Ty już jesteś na wyższym poziomie i takie rzeczy powinieneś ogarniać. Zresztą w tej volovinie miejsca na kimę jest sporo. :)
Niezły wyczyn, szacun. :)
James77
- 13:45 środa, 30 września 2015 | linkuj
Co do bicia tego typu rekordu (czyli jazdy bez snu) - o tyle to nie ma sensu, że mało kto próbuje takie rekordy bić, więc to coś jak bicie rekordu Guinessa np. w biegu na rękach ;))
Dla zdecydowanej większości ludzi którzy jeżdżą tego typu trasy nie jest ważne czy to było ze snem czy bez - tylko jaki mieli czas przejazdu. Dużo trudniej jest zrobić to w 55h, niż zamulać i jechać na siłę bez snu a czas mieć koło 70h. Daniel Śmieja na pierwszym MRDP przejechał aż 3 noce bez snu i w trzeciej edycji już tego błędu nie popełnił, uznał, że to się zupełnie nie opłaca.
wilk
- 13:17 środa, 30 września 2015 | linkuj
Podjadę kiedy po te Twoje koksy, to dasz mi na próbę :>
gustav
- 10:36 środa, 30 września 2015 | linkuj
Lewe, lewe oczywiście. :P
michuss
- 22:42 wtorek, 29 września 2015 | linkuj
Jednocześnie prawe górny i dolny ;)
michuss
- 22:32 wtorek, 29 września 2015 | linkuj
jak podświetlasz sigme? bo mi się kiedyś raz udało, i teraz różne kombinacje probuje, i dalej nic :D
tlenek
- 21:40 wtorek, 29 września 2015 | linkuj
Starszapani - 3 lata temu 500 było dla mnie kosmosem. Po prostu trzeba mieć obsesję na dźwiganiu sobie ciągle poprzeczki i szukaniu swojego limitu - wtedy można dokonać wszystkiego:)
gustav
- 23:49 poniedziałek, 28 września 2015 | linkuj
Xtnt - noo powiedzmy prawie jak na Jurze, ogólnie jest tam duzo malowniczych hopek;] Co do sprzętu - nic kupować nie będę dodatkowego; następnym razem po prostu w niepewnej pogodzie wezmę stary telefon do rozmów, a ten smartfon ze stravą i podłaczonym powerbankiem zapakuję do mocnego worka, zawiążę i żadna wilgoć sie nie dostanie hehe A guarana - spożywałem tą w tabletkach, ale ogólnie jakoś mniej, niż zakladałem, nawet mi z 5 tabletek chyba zostało. A moja sigma ma opcję podświetlenia hehe ;]
Góral - kolana są już bardzo okej, deszcz na nie działający nie tylko mi zaszkodził. Geometria w zasadzie bliska ideału, a przynajmniej znacznie lepiej się jedzie, niż na tej poprzedniej ramie. Dieta, a raczej spożywanie w czasie jazdy - zero problemów żołądkowych, zero niechęci na widok jedzenia, apetyt był zawsze. Banany i wafle ryżowe to jest odpowiednie żarcie. A przypomnijmy sobie np. śląski maraton - bogracz czy jakiś prawie bigos, słodycze, kanapki obłożone czymkolwiek... jak na tym wydajnie jechać? Co do bicia rekordu - nie ma czegoś takiego, jak ''''''''nie ma sensu''''''''. Matematycznie przy znacznie lepszej organizacji ''''supportu'''' można się zabawić ;] Ale ta organizacja już taka łatwa nie będzie... i to jest jedyna blokada :/
gustav
- 23:40 poniedziałek, 28 września 2015 | linkuj
Jasny gwint i ciemna śrubka !!! Jak dla mnie wyczyn kosmiczny!!! Gratki :)
starszapani
- 19:59 poniedziałek, 28 września 2015 | linkuj
Gratulacje.
Warunki ciężkie,samotna jazda,walka z bólem twardo walczyłeś i dałeś radę.
Bicie kolejnych rekordów nie ma specjalnie sensu.Wilk wszystko napisał,więc nie będę się powielał.
Musisz zrobić porządek z tymi kolanami.Zmieniłeś ramkę na mniejszą i ustawienia pewnie są poprawne,powinien być git.To może być sprawa diety.Świetny pomysł z tym samochodem.
Jak Ci się ta nowa dieta sprawdziła?
I jeszcze raz gratki.
GoralNizinny
- 18:02 niedziela, 27 września 2015 | linkuj
Wariat ;)
vuki
- 00:41 niedziela, 27 września 2015 | linkuj
A myślałem że jak ja zrobię 380 zasypiając w trakcie jazdy to będzie coś... Myliłem się :D
pawelwafel
- 22:42 piątek, 25 września 2015 | linkuj
po przyjechaniu do domu czy nawet na następny dzień, mięśnie były bardzo okej, lewe kolano też okej, tylko te prawe jeszcze było czuć... To pokazuje, jak bardzo byłem ograniczony na tej trasie; tak jakby mając 5-biegową skrzynię, używało się max 3 biegu ehhh..
gustav
- 09:22 piątek, 25 września 2015 | linkuj
Dzięki Wilku za cenne info;] 1200 miało wpaść w 60, góra 63h, no ale niestety kolano i wiatr zrobiły swoje :/ Celem było przejechanie bez snu i dowiedzenie się, na czym stoję. Gdybym spał ze 3h i o tym wspomniał... - niektórzy może pamiętają pewny wpis, nie pamiętam już czyj ok. 400km ze spaniem w trakcie i jaka burza była wtedy w komentarzach. Od przyszłego roku będę się uczył powoli jazdy z "nocnym" bagażem, będzie tylko fun :)
gustav
- 09:14 piątek, 25 września 2015 | linkuj
Gratulacje ogromnej wytrzymałości i samozaparcia w walce z bólem i pogodą. Zrobić taką trasę samotnie to jest spory wyczyn, można zacząć myśleć o MRDP.

Jako że ukończyłem MRDP - parę rad, w przygotowaniach się do tej imprezy radziłbym zmienić podejście do jazdy na takich trasach. Jazda przez 3 czy nawet 2 noce bez snu - jest zupełnie nieopłacalna, co z tego, że zrobisz to bez snu jak czas brutto będziesz miał gorszy? To ma sens tylko jak dasz radę się zmieścić w ok. 55-60h, powyżej tej granicy przestaje się to zupełnie opłacać - bardzo dobrze było to widać na tegorocznym GMRDP, gdzie paru ludzi niepotrzebnie straciło czas przez jazdę na siłę drugiej, a nawet i trzeciej nocy, te zyski są jedynie pozornie, do tego jeszcze mocno ryzykujesz jadąc niedospany. Lepiej pospać 2-3h i ruszyć coś wypoczętym, niż zamulać 15-20km/h. I to widać po Twoim czasie, w kontekście MRDP - 1200km w 70h to jednak mocno na styk, może to być troszkę za mało, tam trzeba robić 310km na dobę, ale pierwszą dobę gdy jedzie się na świeżo liczy się zupełnie inaczej, no i do tego prawdziwy MRDP to tylko kategoria "extreme", czyli bez wsparcia samochodu, czyli samemu wieziesz 4-5kg bagażu, sam wszystko załatwiasz - a to oznacza większe straty czasu. Poza tym tu jechałeś po w miarę płaskiej trasie, a na MRDP po 1200km zaczyna się ponad 1000km gór i trzeba zrobić przed tym zapas kilometrów.
wilk
- 22:19 czwartek, 24 września 2015 | linkuj
@tlenek
Taki był mój pierwszy wybór, aż zobaczyłem tego Kellysa na filmiku. Dzięki temu rytmowi świecenia jest dobrze widoczna. I połowę tańsza od Walle''ego
twry
- 16:36 czwartek, 24 września 2015 | linkuj
jak chcesz coś mocnego na tył, to polecam mactronic walle. widoczna z kilometra :)
tlenek
- 14:12 czwartek, 24 września 2015 | linkuj
Kellys Rippy za ok. 22zł. Jedna konkretna dioda. Jesli chodzi o moc/cena - lepszej nie ma. Jest jeszcze Kellys Element na dwóch diodach za 30zł, ale to już by była przesada, no i szybsze zużycie baterii ;> Kupiłem ze względu na możliwość mocowania na tylnych widełkach. Na filmie daję radę, a też w rzeczywistości odbija się na znakach kilkaset metrów za mną :)
gustav
- 12:39 czwartek, 24 września 2015 | linkuj
A ja poproszę o model tylnej lampki, akurat mi wysiadła i jestem na kupnie, a ta jest dobrze widoczna w nocy, w deszczu, w huraganie :)
twry
- 12:17 czwartek, 24 września 2015 | linkuj
właśnie lampki... zapomniałem - pierwsza noc: prox, który wyładował się po 10h, a 2 następne noce: moja poprzednia lampka na baterie
gustav
- 10:55 czwartek, 24 września 2015 | linkuj
Gratuluję! Jaką miałeś przednią lampkę na te 3 długie noce?
Pidzej
- 21:35 środa, 23 września 2015 | linkuj
Cieszę się, że filmik się podoba;] a czy to deszcz czy co innego - jechać trzeba, bo czas ucieka!
Może być już ciężko z biciem nowego rekordu - 3-4osobowa ekipa + duże auto + sprzyjająca aura i to wszystko dograć... możliwości są, czas pokaże :) Póki co ten dystans mi wystarcza, mimo tego zasranego niedosytu znów... To niedospanie to wszystko przez to, że taki sobie narzuciłem system ustanawiania nowych rekordów, czyli totalnie zero drzemki, potem są takie skutki ehh co poradzić.
T1200 hehehe a co na to Hollywood?:D
gustav
- 21:29 środa, 23 września 2015 | linkuj
Wielkie gratulacje, brawo gustav ogląda się świetnie. Jestem w szoku że tak dobrze wyglądałeś po tej trasie. Kierowca auta wyglądał na bardziej zmęczonego od Ciebie :) Z tym przysypianiem i zjeżdżaniem na pobocze to duże ryzyko. Gość - 20:38 środa, 23 września 2015 | linkuj
Now it''''s time...

The New,
Improved, Version T1200 of Gustav has been released!
Who or WHAT can stop him!?
Maybe a truck ?

Jednym słowem GODny wyczyn!

Przestań już bić te rekordy, bo jak czytam o tym przysypianiu w siodle...
Szkoda by było, bo przyzwoity gościu z Ciebie hehe
Lama
- 10:45 środa, 23 września 2015 | linkuj
Jeszcze raz wielkie gratulacje! I jeszcze większy szacun bo warunki miałeś mega ciężkie. Powódź i burze w nocy, a ten pojechał dalej, coś pięknego :D
piotrkol
- 22:37 wtorek, 22 września 2015 | linkuj
świetny filmik i dobra ekipa na supporcie! miałem oglądać czasówkę kobiet, ale zasypiałem, za to Twój filmik czymoł w napięciu :DDD raz jeszcze graty!
k4r3l
- 20:47 wtorek, 22 września 2015 | linkuj
Gratulacje! I mega szacun:- )
Twiggy
- 18:57 wtorek, 22 września 2015 | linkuj
Bez ekipy nie byłoby szans w ogóle, jeszcze w tak niesprzyjającą pogodę. Kiedy miałem 1000 na liczniku, to planowo powinienem mieć już 1100, a więc 5h do tyłu było pod wieczór w czwartek. Tu głównie chodzi jak wspomniałem - o mój przepał duży na jedzenie, gdybym jadł ze 2x mniej, to może zaryzykowałbym tę trasę samemu, ale to musiałaby być idealna pogoda, żeby wszystkich bagażów ze sobą nie wozić. Lemondka - bez tych rułek jakoś mi się lepiej jeździ, jak piszesz- ręce w koszyczek i też się jedzie pięknie ;] no i schludniej jest na kierownicy bez tych anten ;D
Raczej na przód stawki nie liczę, tam są ludzie co na 100km żywią się batonem i bułką
gustav
- 18:55 wtorek, 22 września 2015 | linkuj
I jeszcze jedno! Ja na swoj rekord nie zabralem lemondki, plulem sobie pozniej w brode nie raz. Ale Ty pojechales na 1200 z samymi uchwytami na lokcie..rozumiem, ze rece w koszyczek i jazda?;) piofci - 16:17 wtorek, 22 września 2015 | linkuj
Haha super! Niektorzy robia 1200km podczas 2tyg wyprawy:) Szacunek i wielkie gratulacje! Ile razy w tracie jazdy powiedziales sobie, ze w sumie niepotrzebna ta ekipa serwisowa w volvo?:)

Plan na 2017 piekny, szykuje nam sie kolejny wariat w przodzie stawki ultramaratonow..;)
piofci - 16:14 wtorek, 22 września 2015 | linkuj
Opis i filmik - zrobione! ufff ;D jest mega-pamiątka!
gustav
- 14:03 wtorek, 22 września 2015 | linkuj
Kosmos z okładem. A najlepszy motyw to ten (deklarowany) "niedosyt" ;D;D
mors
- 20:45 poniedziałek, 21 września 2015 | linkuj
Gratulacje, szok normalnie a relacja po śląsku ,tym przyjemniej będzie się to czytać, masz taki styl to się go trzymaj
porcupine
- 15:10 poniedziałek, 21 września 2015 | linkuj
Dziękuję;] Filmik prawie na ukończeniu, pewnie z 5h bedzie sie jeszcze zapisywał eheh... Będzie dodany na równi z relacją. Może już dziś wieczór będzie.

Co mnie bardzo dziwi - mięśnie najbardziej bolały od razu po zakończeniu, ale i tak normalnie można było chodzić itp. W chwili obecnej jeszcze czuję malusieńki ból w tym prawym "kontuzjowanym" kolanie, lewe nic. Właśnie przez to kolano jechałem w trybie eko i dlatego średnia ledwo 22, zamiast planowanej min. 23. Tyłek... polecany przez BBTourowców sudocrem znacznie pomógł, w zasadzie w ostatniej dobie było kilka chwil z większą niewygodą, ale i tak bez tragedii, rok temu było gorzej, a dystans 150km krótszy ;]

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że znów jest... niedosyt. Na 1200 się nie skończy, to jest juz pewne..
gustav
- 07:45 poniedziałek, 21 września 2015 | linkuj
A co się będzie chłop rozdrabniał :D
Gratulacje za taką wyprawe.
Czekam na filmik i relacje po ślońsku :)
tlenek
- 20:42 niedziela, 20 września 2015 | linkuj
Pełen podziw, Ale mam dwa pytania czy ty umiesz jeszcze chodzić? A tym bardziej siedzieć :) :)
zawrom
- 20:21 niedziela, 20 września 2015 | linkuj
Ciężko cokolwiek sensownego wymyślić żeby napisać. W głowie się nie mieszczą te liczby, które tu widzę!!! Mój szacunek wzrósł jeszcze bardziej choć myślałem, że już bardziej się nie da :D Czekam na relację, będzie pięknie :)
piotrkol
- 11:21 niedziela, 20 września 2015 | linkuj
Za takie akcje po prostu kocham bikestats za takich psycholi ;-), a ty Sebastian zniszczyłeś system - Paris Brest Paris masz już zaliczone w wersji PL :)

Jako polonista z wykształcenia wolę po polsku ale po śląsku też będzie gryfnie
franz11
- 11:17 niedziela, 20 września 2015 | linkuj
o ja pie...ole!!! Toś poleciał po bandzie!!! Szacun i giga graty Rybnicki Terminatorze :)
jakubiszon
- 10:24 niedziela, 20 września 2015 | linkuj
Co tu się wlasnie odj***alo to ją nawet nie. ;)))))
k4r3l
- 10:15 niedziela, 20 września 2015 | linkuj
Gratulacje. Właśnie się zastanawiałem co tak cicho na tym blogu, a Ty cały czas pyndalowałeś :)
twry
- 08:11 niedziela, 20 września 2015 | linkuj
Wow jestem pod wrażeniem!
Gratulacje, pewnie już jesteś zregenerowany B-)
Fajnie coś takiego przeżyć.
klimas13
- 07:58 niedziela, 20 września 2015 | linkuj
Gratulacje Master!!! Jo je za relacjom po naszymu ;) CFCFan - 07:31 niedziela, 20 września 2015 | linkuj
Niesamowite, gratulacje!

Oddaję głos na polski. :)
michuss
- 05:12 niedziela, 20 września 2015 | linkuj
Chyba cię pogięło :) Tyś jest przewaryjot. Graty oczywiście
daniel3ttt
- 21:45 sobota, 19 września 2015 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ednie
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

kategorie bloga

Moje rowery

Addict Blue 14656 km
Gravel Custom 5429 km
MTB Interceptor 5747 km
City Cadillac 1700 km
Avaine 8824 km
Giant TCR Advanced 2186 km
Custom 2.0 Essential 8839 km
FastBack 5.8 Custom 41880 km
XC Custom Evolution 18260 km
MTB Custom 15323 km
Haibike Speed RC 21452 km
Unibike Mirage 7536 km

szukaj

archiwum


Statystyki zbiorcze na stronę